18 Mart 2013 Pazartesi

Norah Jones - Huzur veren bir vokal


Norah Jones

İnsan hayatında unutulmayan bazı sahneler vardır. Hastanedeyim, gripten ölüyorum neredeyse. İğne olmak için acilin kapısından içeri girdim. Hemşire ile göz göze geldik ve yüzüne baktığımda o an çok acıyacağını düşünmeye başlamıştım bile.

Acilde bir doktor... Genç bir adam kendi halinde oturuyor. Önündeki bilgisayardan bir şeylere bakıyor, benimle ilgilenmeyeceği besbelli. Bir yandan da arkadan Norah Jones "Come Away With Me" çalıyor. Adam zevke gelmiş, bana dönüp: "Ne güzel ses değil mi?" diyor. Ben de "Norah Jones değil mi? Evet gerçekten de çok güzel!" yanıtını veriyorum. Ve o anda tüm hava birden değişiyor. Doktorun şaşkınlıkla bana bakışını hatırlıyorum. Büyük ihtimalle tipime bakınca "nerden bildi bu" diye içinden geçirmiştir. Ama işte o şarkı o anı tamamen değiştiriyor.

Adamın, telefondaki karısına "seni seviyorum" dediğini duyuyorum ve kocaman bir iç çekiyorum. Ben de hayranlıkla onu izledim. O acilde nöbet tutan genç hekim aslında çok mutlu. Ve bu mutluluğunun bir sebebi de güzel sesli Norah. Hastaneden yüzümde bir gülümseme ile ayrıldığımı hatırlıyorum...






Buğulu, ama pırıl pırıl sesi olan jazz vokalisti/piyanisti. Bahsedildiği üzere İlhan Erşahin ile beraber wax poetic de vokalistlik yapmış, sonra da 2. albümünün yapımını Arif Mardin üstlenmiştir. Böylece Türklerle olan enteresan bağı sayesinde bu güzel bayan günümüze kadar amazon'daki listede üst sıralara oynamaktadır.



Öyle rahatsız etmeksizin söyler şarkısını. Sanki bir gece vakti usulca girdiği odanızda sizi uyandırmak istemeden parmak uçlarında yürür gibi... Dingin ve derin. sevgi dolu ve sitemkar bazen.







Hiç yorum yok: