6 Ocak 2014 Pazartesi

İtiraf Ediyorum : Tırsıyorum BLEVE


Arkadaş arada bir ne iş yaptığıma bakıyorum ve tırstıkça tırsıyorum. Manyak gibi meraklı olunca böyle oluyor işte. İş diyince deli dana gibi herşeyi öğrenmeye çalışıyorum. Delilik otur işini yap saat 6 oldu mu çık git keyfine bak. Yok illa herşeyi öğrenicem. En iyisi ben olucam.

Benim fabrikadan dünyada çeşitli zamanlarda patlamalar meydana gelmiş. Bu patlamalarda ölen çalışan sayısı da hayli fazla.

Bu arkadaş o kadar sinsi ki en ufak kıvılcım, ateş, çarpma durumunda patlama riski var. Bir de paşam havadan da ağırdır kendileri. Yere çöker sinsi sinsi bekler öyle. Deli edecek beni en sonunda.

BLEVE

Yirmidokuz yıl önce, 19 Kasım 1984'de, Mexico City'deki bir Sıvılaştırılmış Petrol Gazı (LPG) depolama ve dağıtım terminalinde, önemli bir yangın ve art arda tahrip gücü çok yüksek patlamalar meydana geldi. Yaklaşık 600 kişi öldü, 7000 e yakın insan yaralandı, 200.000 kişi tahliye edildi ve terminal tahrip oldu. Patlamalar, terminale 20 km uzaklıktaki bir sarsıntıölçer tarafından hissedildi. 

Oluşan hasar yüzünden, kazanin nedeni kesin olarak tespit edilemedi. Anlaşılan domino taşı etkisi ile tanktan ya da borudan sızan lpg tüm tankları sıra ile etkileyecek şekilde patlamıştı. Olaydan sonra, çalışmayan ya da devre dışı bırakılmış emniyet düzenekleri ile ilgili bir çok problemin ve ihmallerin  olduğu tespit edildi.

Bleve; özellikle, sıvılaştırılmış kriyojenik gazların veya yakıtların tank içinde sıcaklıklarının artması sonucu gaz fazına geçerek artan basınçla meydana gelen patlamalardır. Her ne kadar sıvı, gaz fazına geçerken ortamdaki ısıyı soğursa de faz dengesi bozulup gaz miktarı arttıkça tank içindeki basınç çok yüksek değerlere ulaşır, çok şiddetli ve ateş topu şeklinde bir patlama meydana gelir.



Hiç yorum yok: