15 Mart 2013 Cuma

80'ler: Dünyadaki olaylar


Yıl 1985. Her şey tıkırında. Birileri benim yerime ihtiyacım olan her şeyi önüme sunuyor. Üstelik bu hizmetlerin hepsi bedava ve karşılıksız. Sadece "agu" demek ya da ağlamak yetiyor. Hepsi bu. Bu tarihten itibaren internet insan hayatına girmeye başlayacak ve bilgiye ulaşmak sıradanlaşmaya başlayacaktı. 80'ler çocuğu olduğumu düşünmüyorum. 84' doğumlu biri olarak 80'ler beni teğet geçti diyebilirim. Ama az çok nostaljisini hafızamda taşıyorum. Teypten devekuşu kabere dinlediğim zamanları, VHS kasetleri, el radyosu, facıt hesap makinelerini hatırlıyorum. Ha bir de lebelebi tozu vardı ya. O neydi öyle! Çocukların boğazında kalması üzerine planlanmış bir nüfus kontrol gıdası.

80'lerde neler yaşanmış ve olaylar olmuş biraz bakayım dedim. İşte o yılların bize getirdikleri ve bizden götürdükleri;


Çernobil reaktör kazası

Çernobil reaktör kazası, bir deney sırasında meydana gelen 20. yüzyılın ilk büyük nükleer kazasıdır. Ukrayna'nın Kiev iline bağlı Çernobil kentindeki Nükleer Güç Reaktörünün 4. ünitesinde 26 Nisan 1986 günü erken saatlerde meydana gelen nükleer kaza sonrasında atmosfere büyük miktarda fisyon ürünleri salındığı 30 Nisan 1986 günü tüm dünya tarafından öğrenildi.

Patlama Sonrası Çernobil
Patlama Sonrası Operasyonlarda kullanılan araçlar yüksek radyasyon nedeniyle hurdaya ayrılmış. 


Challenger Felaketi

28 ocak 1986'da (Onuncu ve son uçuşu) mekik kalkıştan 73 saniye sonra infilak etmiş ve 6 profesyonel astronot ve bir öğretmenden oluşan yedi mürettebatı hayatını kaybetti.


MEHMET ALİ AĞCA PAPA'YI VURDU


Berlin Duvarının Yıkılışı

Benim açımdan insanlık tarihinde çok büyük izler taşıyan bir olayın son zincirlerinden birisidir.



Diğerleri...

 
Heyt be ne oynardım :) Kırdığım joysticklerin parasını biriktirsem araba alırdım be :)

IBM PC

Adamım He-Man "Gölgelerin Gücü Adına! Güüüüç bende artıııık!" :)
Şirinler

MODA :P



Türkiye










Her cuma mıydı?


Bill Cosby 



A Takımı


Alf

Susam Sokağı

The Big Babol - Kafandan büyük palon yapabilir misin?

Coca Cola 1 LT


Sizin aklınızda kalan bir şeyler de mutlaka vardır. 



Hiç yorum yok: